Isnin, 9 Mei 2011

terlalu bersyukur

final exam dh habis....Syukur. Sejak akhir-akhir ini , aku sangat bersyukur. xtahu kenapa, aku terlalu bersyukur dengan apa yg aku perolehi,apa yg aku ada....Nak kata semua cita - cita atau impian selama ini lepas tercapai, tak jugak.(O_o) Banyak lagi yang tak dapat. Tapi dengan senyum,sabar aku bersyukur...(sgt2)....

Biar aku tak dapat dengan apa yang aku nak, tapi cukup lah.(betul la kata org,apa yg kita suka,sayang,xsemestinya kita dpt kan....) Sekurang - kurangnya aku sudah otw ke arah apa yang aku nak..yg aku cari selama ini... InsyaAllah dengan izin Tuhan. Biar aku usaha lebih sikit lagi, takpa, aku ok je..janji xmenyusahkan org. Aku seronok untuk usaha lagi...dan lagi...hahaha..=)

kadang2, bila kita sedang mengusahakan sesuatu dengan kesungguhan, kita usaha tanpa henti,(mcm tgh berlumba lari 100 meter...) bila kita sedar yang apa yang kita usahakan itu sudah dihadapan,hmpr nak dpt. xtahu kenapa kita gembira sgt...kdg2 xsedar kita tgh tersenyum.....^_^




Padahal kita belum lagi dapat apa yang kita nak.. Tapi kegembiraan itu seolah - olah macam kita dah pasti yang kita akan dapat. Dah dalam tangan! Sebab kita usaha!.....dan usaha lagi....terus berdoa...
Insyaallah. Dan kalau kita tak dapat pun, sekurang - kurangnya kita gembira atas usaha sendiri kan....jadi bersyukur la apa yg kita ada skrg....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan